vrijdag 27 maart 2009

De schónste stad!







Voor de Uitdaging , De internet groep waar ik bij ben, mocht ik deze keer het thema kiezen. Het werd: Een schat van een stad. Met het idee in mijn hoofd, een kleine vestingstad of b.v. Zierikzee, waar mijn zus woont. Ook een schat van 'n stad! Maar naarmate de einddatum: 1 Mei, in zicht kwam, kreeg ik een ander idee. Het moest Tilburg worden, de stad waar ik ben geboren, en getogen. We hebben ook een echt volkslied. "Ik zie oe daor zo gére liggen. Verder heb ik een collage gemaakt, van alle karakteristieke gebouwen, zoals De schouwburg, waar ik nog regelmatig kom. Het Paleis Raadhuis, dat koning Willem ll heeft laten bouwen, (maar het nooit heeft afgezien) Het station met "kroepoek"' dak, de "Hasselste " kapel,waar ik vroeger in de Meimaand een kaarsje opstak voor Maria. En natuurlijk het textielmuseum .In een oude textielfabriek,en inmiddels verbouwd. En niet te vergeten de mooie kerken, al zijn die ook grotendeels verdwenen , net als de textielfabrieken. Maar alles bij elkaar, toch : Mijn Stad! Hierboven de collage die ik maakte , op papier, en in stof met monoprint heb gestikt . Ook alvast een detail van het eigenlijke werk, compleet met het Tilburgs Volkslied!

1 opmerking:

Monica zei

Ben het dit keer niet vergeten om te kijken en het ziet er weer geweldig uit, Hannie.

groetjes en tot gauw, Monica