woensdag 17 juli 2024

Dagboekje Juli, (Tel de mooie dagen! )en leuk berichtje


Dit keer turqoise lapjes uit de resten mand , al wat bewerkt met cijfers, letters .
Ook een rest marmeren met een meelpapje..

Veel borduursteken, en versierd met tyvek .
"Tel de mooie dagen"


Een detail...

Om wat verschillende steken te gebruiken, heb ik een  héél oud boekje!


Geweldig om steeds opnieuw te gebruiken. !





Nog een leuk bezoekje...

Enkele jaren geleden gaf ik regelmatig technieken workshops.
Ook aan een klein groepje dames die een jaar lang elke maand kwamen.

Veel mooie dingen zijn hier gemaakt ..
Vorige week werd ik gemaild door een van de dames, die via het gilde een oproep deed, 
om een groepje te vormen in Brabant, en zo bezig te blijven met de verschillende technieken..

Ze komen elke maand bij elkaar in een centrale stad.
Spreken een techniek af, en ieder op zijn eigen manier verwerken ze die.

Enkele  resultaten die ze had verwerkt 
laat ik toch even zien!


Alles in witte materialen...


Met kralen verhit in organza..


Hier met gevulde bolletjes in verschillend formaat...


En restjes van cirkels.
Geweldig leuk om te horen hoe de workshops nu nog doorwerken !

11 opmerkingen:

miekequilt zei

Zeker leuk. Ik heb ook fijne herinneringen aan de leuke dagen dat ik bij je was en je vol enthousiasme allerlei leuke technieken met ons deelde.

Janny zei

Wat leuk om de resultaten van de workshops terug te zien! Je dagboekje vind ik prachtig van kleur.

conny's quilts en creaties zei

Wat een mooi bericht. Je hebt mensen blijvend geïnspireerd! Het nieuwe dagboekblad is prachtig. Zo mooi om te zien hoe je verschillende materialen en technieken tot een geheel hebt verwerkt.

Frederika zei

Een prachtig dagboekje. Ik ben dan ook een groot liefhebber van de kleur turquoise.
Wat leuk om resultaten van je workshops ook na een aantal jaren terug te zien. Je hebt ze echt geinspireerd.

Josephine zei

Wat is het dagboekje van Juli prachtige geworden Hannie, vooral fraai al die verschillende
turquoise lapjes die zo mooi samenkomen door alle versiering die je hebt aangebracht.
En wat mooi dat je zo'n prachtig oud boekje vol met de mooiste steken in je bezit hebt.
Daar staat ongetwijfeld heel veel moois in beschreven. En wat leuk te lezen dat oud
leerlingen nog steeds samenkomen. Erg leuk ook voor jou om allerlei werkstukken van hun
hand te kunnen bewonderen, ze zijn ook mooi om te zien.

Bianca zei

Dagboekje is prachtig, zomerse frisse kleuren.
Wat fijn dat er nog steeds mooi werk word gemaakt, er is ook veel te leren bij u
op de workshops!!!

Kitty zei

Mooi boekje heb je gemaakt zeg! En ik dacht onmiddellijk: Ha, tyvek! Ik ben nog steeds ideeën aan het opdoen wat ik er mee kan, en dit geeft weer inspiratie.

Marjo Stoeckart-van den Bor zei

Mooi dagboek werk weer.

Marlien zei

Dat boekje heb ik volgens mij ook nog.

Wat een leuk initiatief.
Ga je mee doen?

Hier hebben we helaas alleen maar haak en brei clubjes met veel geroddel en gekift.

Hannie de Beer zei

Nee Marjo ik ga niet meedoen met het groepje! Er komen te veel andere dingen op mijn pad!

Joke Hardenbol zei

Dat boekje heb ik ook, volgens mij gekocht na een tip van jou omdat daar de leporellosteek in staat.