dinsdag 11 juni 2024

Nog wat kaarten en tyvek


Nog wat kaarten met als ondergrond mooie vouwblaadjes..
En de vrouwen kalenderafbeeldingen.


Ik heb nog zoveel materiaal liggen , fijn, om weer te gebruiken.


Hier ook weer verwerkt met mooi lint , wat tyvek en geverfd foam


Deze mooie houten ornamenten kreeg ik ooit op een wenskaart.



Met een restantje van een plaatje,
 en gaas past het weer prima op een vouwblaadje!


Ook dit leuke plaatje, de vouwblaadjes zijn fijn als ondergrond


Ook hier met een stukje geverfde kant tule.
Zo gezellig om te maken en redelijk eenvoudig






Er lag nog wat zwarte tyvek in de kast, dus ook uitgeprobeerd...
Geeft een fijnere structuur.




En nog papier tyvek je kunt goed zien dat die wat stugger en harder is


Gespoten met acryl in flesjes van Action.

Worden wat lichtere kleuren, maar toch bruikbaar...



En zoals beloofd het recept voor het huismiddeltje tegen rupsen en slakken!

Wel preventief gebruiken! Ik dacht dat er brandnetels in zaten , maar nee Knoflook!

11 opmerkingen:

Janny de Roo zei

Jouw kaartenvoorraad moet inmiddels enorm zijn Hannie, maar wel allemaal leuk om te versturen en natuurlijk ook om te krijgen.

De Breimeisjes zei

Mooi, je kaarten!
En bedankt voor de link naar de knoflookspray.

Janny zei

Wat een leuke kaarten! En de tyvek is mooi gekleurd met de spray.Zo heb je geen witte stukjes.

Frederika zei

Wat een prachtige serie kaarten zijn dat. Je tyvek is erg mooi geworden met de spray.

conny's quilts en creaties zei

Wat een prachtige kaarten Hannie

Bianca zei

Wat mooi, de zwarte tyvek!!!
Kaarten zijn geweldig!!!
Dank je wel voor het recept.

Marlien zei

wauw wat zijn ze kleurig zomers.

Josephine zei

Wat maak jij toch fantastisch mooie kaarten Hannie. Zo prachtig hoe je alles hebt
samengevoegd. Alles klopt klopt gewoon en ze ogen zo sprankelend allemaal.
Mooi ook de verschillende resultaten van de Tyvek soorten te zien. Vooral degene
die bespoten zijn met de de Action flesjes vind ik heel erg mooi. Handig die flesjes,
heb er zelf ook een aantal. En dan het recept, echt geweldig, heb nog één buxus over
dus die ga ik redden. [Hoop ik] Vond de zinsnede bij het recept zo grappig.

Gebruik de spray en je tuin ruikt al snel naar een Franse keuken ;-).

Kitty zei

Wat een productie en wat een mooie creaties! Dat tyvek ga ik zeker aanschaffen, misschien dat ik volgende week wel weer een keer in de staf beland. De vorige keer dat ik er was, was de winkel dicht. 🙃

miekequilt zei

Tjonge, wat een prachtige kaarten weer, Hannie.

els zei

Wat een prachtige verscheidenheid aan kaarten heb je weer gemaakt. Ik gebruik veel tyvek, maar wist niet van het bestaan van zwarte tyvek. Heb je al eens gebprobeerd om de tyvek eerst in te spuiten voordat je gaat krimpen? De kleuren worden dan waarschijnlijk wat donkerder. De actionverf is uitstekend te gebruiken, maar heeft minder pigment, vandaar waarschijnlijk ook de lichtere kleuren.
Ik vind het zo fijn om te zien hoe ,in deze moeilijke tijden, je creativiteit niet in het geding is gekomen. Petje af.