maandag 23 mei 2022

Techniekenmap ( Bijna) klaar, en dagboekje Mei .Circus in de zorg..



Na veel uitproberen is de omslag map voor de technieken 
eindelijk klaar!
In het verleden gaf ik vaak workshops kartonnage, en die techniek leek me heelgeschikt,
 om een passende omslag te maken , omdat ik vierkante werkjes had.
Karton lag er nog genoeg,
Dus berekenen  en uitproberen hoe groot hij moest worden , 
zodat de bladen ( 24 x 24 cm)  er precies inpasten!
Wel een gepuzzel!

Als bekleding gebruikte ik een mooie lap (een steen druk) wat ik nog had liggen.



De rug was wel even een probleem, omdat ik er  persé ringen in 
wilde maken. Dus experimenteren met lagen karton vulling en stof.




En het is gelukt! Voor de stevigheid door en door  met een lintje extra vastgemaakt.
Met een priem eerst gaatjes gemaakt ...



De buitenkanten kregen ook een vullinkje en stof .




Weer netjes beplakt met een mooie karton van natuurlijk Action.




En zo ziet het er nu binnenin uit, met een extra tekst .
Die Bianca voor me maakte.
 De achterzijde kreeg  een  mooie screenprint ..



De stapel technieken ligt klaar, ook met een thermofaxprint.
Nu nog de ringetjes eraan naaien ( 51 stuks )



Nog even de buitenkant ook met prints.
De inhoud laat ik een volgende keer weer zien!




Enkele weken geleden kregen we van Archipel zorggroep .
( Een zorggroep voor ouderen en dementerenden,  waaronder
de dagbesteding van mijn man.) 
kaartjes voor het circus.


Natuurlijk gingen we kijken! Het was
 geweldig leuk !



Natuurlijk een clown, maar ook jongleurs, acrobaten.
 en zelfs inplaats van wilde dieren   ,,poezen die door hoepels sprongen!

Het was een heel gezellig uurtje!

Ik gebruikte een geverfd lapje, en door middel van applicaties de figuren
toegevoegd ,met nog wat verf.

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Han het ziet er geweldig uit, groetjes Cobi

els zei

Wat een prachtige map is dat weer geworden. Knap hoe je dat voor elkaar hebt gekregen. Petje af hoor.
Zodra de inhoud erin zit is het uiteraard nog mooier.
De vrolijkheid straalt van je circus lapje af.

Bianca zei

Wat is de map mooi geworden!!!
We kunnen het onszelf ook wel erg moeilijk maken… fijn als het dan toch lukt!

Wat leuk om weer een uitje te hebben, een vrolijk uitje! Gezellig!

Marlien zei

Ik kom bij jou alweer niet verder dan: moooooooi!

Ik.ben 98 knopen aan m'n vliegergordijn aan het zetten.
Dus ik kan me iets voorstellen bij je 51 ringetjes.

Janny de Roo zei

Een hele klus zo'n map of boek maken.....daar draai jij je hand niet voor om. Heel mooi geworden. Wat leuk dat circusgebeuren, altijd vrolijk !

mia zei

Prachtige map en mooi hoe je laat zien hoe deze gemaakt is. Het circus laat zien hoe belangrijk een uitstapje is.

joke zei

Wat een klus die map. Ik snap er alleen nog helemaal niets van, maar dat geeft niet, ik maak geen mappen. Fijn dat je een uitstapje hebt gehad.