dinsdag 19 oktober 2021

nieuw project, een quiltje klaar! en wat snijkaarten


Op onze doe middagen bedachten Bianca en ik ,
om dit keer een groter project te beginnen.  
We willen met allerlei technieken een soort boek maken ... 

Zoals op de collage is te zien hadden we al veel in de kast liggen ,
met proefjes die we ooit maakten!
o.a.
Fototransfer op stof
zeefdrukken
monoprints
color magnet
zonneprint en nog meer...



Nog afdrukken gemaakt met disschargepasta

links een screenprint met verf rechts een afdruk met de pasta.


 Deze maakte ik zelf met een screen en pasta.




wat ook een fraai effect geeft, is een collagraph plaat.
 de rechter plaat kreeg ik eens van Conny.
 En met het boek ( kleur op stof  ) maakte ik de andere..                    



En natuurlijk ook wat proefjes..



ook deze op verschillende stoffen .



Nog een prachtige  afdruk met disscharge pasta  die Bianca maakte ...

  Natuurlijk is dit een project wat niet meteen af is, dus de komende bijeenkomsten
 maken we de collages van de voorbereide afdrukken.
 
wordt vervolgd....
 


Van Coby kreeg ik enkele leuke vogelsjabloon tekeningen die ik vergrootte
 en printte.
In de binnenkant op kaarten geplakt met ( foto lijm die is goed te verwijderen)
 en daarna uitgesneden.
Geen gemakkelijk karweitje!

Mooie monoprints erbinnen in en wat versierd met verf en transfer folie.
 klaar om te versturen...



een tijdje geleden liet ik borduurblokken zien uit een boekje .
 nu afgewerkt tot een quiltje met kleurige stofjes.

 Het is verstuurd naar een nichtje, die een tweede dochter kreeg!

Zo komt alles toch nog af!

6 opmerkingen:

miekequilt zei

Wat heerlijk om zo bezig te zijn. De inspiratie en samenwerking spat van het scherm af.

Bianca zei

Mooi, mooi, mooi!
Wat heerlijk om bezig te zijn!

els zei

Dat wordt straks een prachtig boek. Het begin is al zo inspirerend. Het vogeltje uit de kaarten snijden moet een uiterst nauwkeurig en tijdrovend werkje zijn geweest met een bijzonder resultaat. Je nichtje is vast erg blij met je mooie handgeborduurde werk.

Marlien zei

Oooh wat isdat quiltje leuk geworden.

Janny de Roo zei

Die vogelkaarten en het quiltje trekken echt mijn aandacht....leuk hoor, precisiewerkjes!

Hélène zei

prachtige resultaten en een fijne samenwerking