vrijdag 5 juni 2020

Abstract middag!


Voor de doe middag met Bianca  in deze corona tijd hadden we overlegd ,
om abstracte kaarten 
en ATC's  te maken . Gewoon ieder thuis dus!

 Daarvoor vulden  we ieder 4 enveloppen met lapjes , 
twee met traditionele stof en twee met met zelfgeverfde en bewerkte stof.
Hierboven de mijne uit mijn voorraad!
Rechts de geverfde .



Deze  zocht  Bianca uit haar voorraad .
Ook weer rechts de bewerkte en geverfde. 

We besloten vanwege  de regels rondom het corona virus ,
om de mijne in m'n garage te leggen,
waar Bianca na haar werk ze ophaalde en die van haar achterliet!
Een beetje ingewikkeld maar ja!
We mochten de enveloppen pas openmaken  om 13.00 uur ,
  afgelopen Vrijdagmiddag 29 Mei.
We kozen elk één enveloppe van de traditionele en  ook van de geverfde lapjes.
 Je mocht maar 2 lapjes van je zelf erbij gebruiken.
Daarvan maakte je telkens twee kaarten  5 x 8 inch .en twee atc's
Dus totaal 4 kaarten en 4 ATC's !
Ieder gewoon thuis!


Af en toe belden we elkaar, en stuurden we een foto, hoe we vorderden.
Hierboven de werktafel van Bianca, met mijn geverfde lapjes!
Natuurlijk konden we niet alles meteen afwerken ,
maar al wel vast strijken  met vlizofix.


Dit zijn de kaarten van Bianca, met de geverfde stof.
Ze was niet helemaal tevreden, dus maakte ze een extra kaart!
en werden ze nog bewerkt met verf !


En deze met commerciele lapjes. uit mijn enveloppen.

Het werden heel fraaie kaarten!
Op een ander tijdstip in het weekend stikten we alles vast , 



Hier zijn de ATC's die ze maakte.
links de  geverfde lapjes.
rechts de commerciele . Ze zijn erg goed gelukt!



Dit zijn mijn kaarten, met geverfde stofjes uit de enveloppe van Bianca.
Ik gebruikte één ander stofje van mezelf erbij.
En uiteraard wat  stempels erop.



Mijn ATC's van Bianca's lapjes ,
de onderste van de geverfde stof.


Nog even  hierboven mijn kaarten van de commerciele stofjes.


Afgelopen Dinsdag heb   al mijn resultaten weer in de garage gelegd, 
waar Bianca uit kon kiezen! En ik uit die van haar !


Deze kaarten en atc,s  koos ik uit Bianca's werkjes,
 die ze maakte met mijn lapjes!



En deze koos Bianca uit de kaarten en ATC's  die ik maakte van haar van haar stofjes!


 Het lijkt erg ingewikkeld, maar was toch een manier om 
samen op afstand bezig te zijn. 
En we zijn heel blij met de resultaten!

Hopelijk de volgende keer weer gewoon  hier samen ?

5 opmerkingen:

Bianca zei

Het is gaaf Hannie dat we zo toch samen en ook weer apart iets kunnen doen!

els zei

Inderdaad een heel bewerkelijk gedoe, maar ook wel ongelooflijk leuk om op deze manier samen bezig te zijn, met ook nu weer prachtige resultaten. Hoop voor jullie dat je de volgende keer weer samen aan de slag kunt. Gezelligheid en overleg samen is toch ook wat waard.

miekequilt zei

Wat zijn jullie toch heerlijk creatief en inspirerend. Wat fijn om, ondanks de beperkingen, zoveel moois te kunnen maken. En het uitwisselen is zeker heel goed geslaagd. Hopelijk kunnen jullie weer gauw bij elkaar komen.en ons blijven inspireren.
Fijn weekend!

Janny de Roo zei

Wat houden jullie elkaar toch gezellig bezig en wat een mooie resultaten voor beiden. Ja ingewikkeld is deze tijd zeker wel....maar ook dat opletten op wat die ander doet vind ik soms heel vervelend. Het lijkt alsof niets meer vanzelf of enthousiast gaat, ofschoon ik bij het zien van jullie werkjes daar wel anders over ga denken.....lekker doorgaan op deze manier !

joke zei

Het is inderdaad een gedoe, maar leuk dat jullie zo toch samen kunnen werken. en met mooie resultaten.