woensdag 11 maart 2020

dagboekje en weer tekenen!



Een paar weken geleden bezochten we  de tentoonstelling  "Sign of  the Times"
in het museum Jan Cunen in Oss 
Voor ons niet ver dus we hadden een paar leuke uurtjes!
 En meteen een idee voor een  "stoffig "dagboekje.
Een afdruk met maskers op een lapje geprint , 
en machinaal gequilt.
Daarop een masker van geschept papier en goud folie.
Was nog best lastig om te maken!



Het masker van dichtbij...
 De expositie is inmiddels afgelopen ,
maar   Hier   is toch nog het een en ander te zien!




Bianca is kortgeleden alweer begonnen met 40 dagen tekenen via Facebook! 
Ze stuurde mij de onderwerpen, zodat ik  ook aan de slag kan gaan.
Maar eerst heb ik met waterverf 20 vellen stevig papier bewerkt ,
zodat ik een mooie ondergrond had.  
 Bianca  stuurde me de link van een  you tube filmpje
 waar een gemakkelijke manier opstond! 

Ik paste het een beetje aan....


Op een doorgesneden  plastic insteek mapje ,
 met waterverf en kwast wat kleuren aanbrengen.


 met water een beetje natspuiten.



 Een vel papier erop, omdraaien en  met de hand erover wrijven 

Op de eerste foto het resultaat! van 10 vellen die ik doormidden sneed 
 en zo nog eens 10 vellen!  




 En zie hier  een aantal mooie A 5 jes als ondergrond.
De tekeningen komen nog in een ander bericht!


4 opmerkingen:

miekequilt zei

Wat een leuk papier heb je weer gemaakt.

Janny de Roo zei

Hannie, 4 van je foto's zijn niet zichtbaar

Bianca zei

Het papier is super mooi geworden!

els zei

Mooie geprinte achtergrond voor je quiltje en ondanks dat het lastig was om een masker te maken, is het je weer prima gelukt.
Leuk papier ook! Ga het filmpje eens bekijken. Ben benieuwd naar je tekeningen.