maandag 17 juni 2019

Flagbook


Voor het 2e kwartaal boek  bij de Artbook Sisters mocht ik het model kiezen.
Dat werd  iets wat ik al graag wilde , een flagbook .
De beschrijving ervan kreeg ik al eens van Hélène.  

Ik koos hiervoor het oudst bekende Nederlandstalig liefdes gedicht  .
Ik kreeg het in een boekje met gedichten over de liefde,
van een zeer goede vriendin. 


 Negenhonderd jaar geleden , in Rochester ,Engeland .
In een Benedictijner klooster.
Een monnik van Vlaamse afkomst beproeft zijn schrijfpen,
 voordat  hij met  zijn werk begint.
Hij pent een paar regels neer , in zijn moedertaal...

Hebban olla vogala nestas hagunnan  hinase hic enda thu wat unbidat ghe nu

Hebben alle  vogels nesten begonnen behalve ik en jij; wat wacht ge nu?




Als print techniek gebruikte ik twee plexiglasplaatjes met druppels verf ertussen.
Even  draaien en van elkaar trekken! 


Dan krijg je dit, waarmee je de afdrukken kunt maken.
De meeste onder ons kennen dit natuurlijk al!



 met 4 kleuren acrylverf kreeg ik bovenstaand resultaat .


De harmonica rug gevouwen... 



 de stroken voor de flags, en binnenkanten .
Nog met bronsverf en bladeren bewerkt.


De binnenkant gesneden .



De flags liggen klaar.



Op de achter binnenzijde een nestje geprint, 
en delen van de tekst met een screen geprint, die ik had van een eerder werk.


 de binnen voorkant


Zo ziet  het binnen boek eruit met de flags geplakt op de harmonica rug.



De voor en achterkanten zijn met dezelfde techniek op stof geprint .
Een leuke vogel erin gestikt, en op de  achterkant nog een screenprint.

Met mooie veertjes nog een aantal flags versierd!

Ik ben er goed mee tevreden !


6 opmerkingen:

miekequilt zei

PRACHTIG HANNIE.

mia zei

Wat een bijzonder niet alleen je wijze van maken maar ook het idee van Flagbook. Had daar nog nooit van gehoord.

Marlien zei

Knap, ingewikkeld, maar een byzonder resultaat

els zei

Wat ziet dat er weer prachtig uit en wat een mooie techniek. Had, net als Mia, nog nooit van een Flagbook gehoord. Je blijft ons allemaal inspireren.

Hélène zei

Leuk dat printen tussen plexiglas of glasplaatjes, ik noem het altijd :paddenstoelen maken doordat je de plaatjes op elkaar legt en wrijft zie je het patroon van de onderkant van paddenstoelen. Prachtig gedaan.

Bianca zei

Het hele boekje straalt plezier uit! Super.