zondag 27 januari 2019

Tasjes!


Al heel lang lagen er een aantal  gehaakte blokjes klaar om te verwerken.
 Dat is nu eindelijk gebeurd, telkens wat tussendoor!
En best weer een royale tas , altijd makkelijk.


Ook zaten er nog enkele bamboe ringen in de lade,
 die nu goed van pas kwamen. Ook een geverfde stof die er mooi bij paste als voering. 
Weer een affo !  Ruimt lekker op zo!


Het patroon van de blokjes haalde ik uit dit boekje .
Ook jaren geleden gekocht bij een goedkope boekenwinkel.
 en heel bruikbaar!





Voor mijn schoondochter maakte ik enkele heuptasjes voor haar medicijnpompje .

De kurkstof ( echte kurk) kocht ik vorig jaar in Zwolle tijdens de handwerkbeurs.
 Drukkers heb ik altijd in voorraad omdat ik regelmatig tasjes maak voor haar. 
Gecombineerd met een bruin leren bandje, brons versiering en een kettinkje, is het  
weer een gezellig tasje geworden!



 Van een lap (nep) krokodillen leer maakte ik er nog een.
Ook hierbij brons  hoekjes en drukkers.


De achterkant gewoon glad, wel met mooie structuur in het leer...
Ze is er ( weer) erg blij mee!

6 opmerkingen:

mia zei

Wat een mooie heuptasjes, mooi modieus en voor je schoondochter heel handig. En ze zien er nog picobello uit vooral de kurk.
Tja die grannie blokken heb er hier nog een kleine honderd liggen om aan elkaar te haken, gaat alleen niet zo snel.

Marlien zei

Leuk!
Weer een hele andere kant van je.
Ik heb een zwak voor grannies

joke zei

Wat een leuke tas geworden. En wat lief dat je voor je schoondochter van die originele tasjes maakt.

els zei

Wat zal je schoondochter blij zijn met die prachtige tasjes. Mooi materiaal dat kurk. Je hebt er ook zelf weer een mooie, speciale, tas bij.
Wat ben je toch productief. Knap hoor!

Janny de Roo zei

Heb ook wel eens gedacht wat granny squares te gaan maken, maar bedacht dan, dat ik niet wist wat er mee te doen......leuk voorbeeld ! Jouw tasjes vallen dus altijd in de smaak en zo heeft je schoondochter ook regelmatig iets anders.

Jo Huijsman zei

Wat ben jij toch altijd creatief bezig.