maandag 20 augustus 2018

Dagboekje Augustus, en een traditioneel werk.


Voor de Stoffige dagboeken een werkje voor Augustus.
Dit keer gepuncht .
 Hier in de buurt is een prachtig heidegebied.
 De Strabrechtse heide waar deze zomer al enkele malen 
grote stukken door brand zijn verwoest.
 Leek me heel toepasselijk om dit te verwerken na  deze hete zomer. 
 Het werkje was wat te klein, dus heb ik het op een monoprint  gezet,
 die ik van te voren goed heb behandeld met vernis om het papier sterker te maken .



Een detail, waar de borduursteekjes wat beter zijn te zien.


Ook lag er nog een jelly roll in de kast waar ik wat mee wilde doen.
Gecombineerd met een effen stof werd het een mooie maat voor een bedquilt.


De randstof uitzoeken was lastig, 
tot ik een felroze geverfde lap tegenkwam in de kast. Het quilten met de naaimachine nam toch wel een weekje in beslag, elke dag een stuk!


Nog een detail....


 De achterzijde...
 De quilt gaat naar een goed doel.



6 opmerkingen:

els zei

Wat heb je dat heidelandschap prachtig uitgewerkt op de punchmachine. Het geeft de sfeer erg mooi weer.
Je bent weer heel enthousiast bezig geweest en wat zullen ze blij zijn met je quilt.

Bianca zei

Degene die de mooie quilt gaat krijgen, zal er heel blij mee zijn.
Heel mooi gequilt!

Marlien zei

Prachtig!

mia zei

Mooi om je veelzijdigheid te zien, het landschap laat zien dat natuur zich mooi laat verwerken en je jelly rol quilt is een prachtig voorbeeld wat je met die rol kunt maken. Traditioneel of Art beide zijn apart en je zult maar zo'n quilt krijgen.

Tonny zei

Mooi punchwerkje, Hannie .Het lijkt erop dat we allebei hetzelfde thema gekozen hebben voor augustus.
Je jellyrolquilt is prachtig gequilt. Wat een werk ! En dan geef je hem ook nog weg ! Daar zal vast iemand erg blij van worden.

Janny de Roo zei

wow...dat quiltwerk bewonder ik.....(kan het zelf niet zo mooi).