donderdag 14 december 2017

Ruilen! en Ruilen!



Voor de alfabetruil was de voorlaatste letter de Y alweer aan de beurt.
Omdat je die als J uitspreekt en ik niks daarmee kon ,
nam ik de vrijheid om gewoon de IJ te nemen! En gezien het winterse weer werd het IJspret. 
Een afbeelding die ik  al eens uitgebreider maakte voor de Uitdaging. 
Met lutrador zeefdruk en applicatie.
Toch weer leuk om te doen, in het formaat 15 x 15 cm .
Hij ging naar Els


Van Saskia kreeg ik  deze prachtige Yoga afbeelding .
Ze maakte die met een gelliprint, en een geknipte figuur .
Met paintstick omrand.
Hij is heel fraai!



Voor de kerstruil gebruikte ik brusho op stof. 
Verder versierd met mooi lint en veren uit band geknipt.



Ook deze met de zelfde techniek , 
Ze gingen naar Inge in Berlijn en naar Tonia op Terschelling.



Deze is ook weer met brusho gemaakt, 
maar dan versierd met  lutrador  goud organza en sjabloon ster.
Hij is al bij Marijke aangekomen!


Traditioneel maar  heel mooi gemaakt kwam van Inge uit Berlijn.


een mooi ster met een vloeibaar porselein ster kwam van Tonia. 
Toch eens vragen hoe dit in zijn werk ging?


Een wollen pracht , van Gerda. Heel mooi doorgestikt,
 en met metalen ballen en vilt versierd.
Ze staan hier te pronken.

Ook dit keer weer een hele leuke ruil
 De kaartenmolen begint weer vol te komen!

7 opmerkingen:

Marja. zei

heerlijk technieken, mooie kaarten ontvangen.

miekequilt zei

Als geboren IJmuidense vind ik het altijd dat jammer dat de IJ tegenwoordig vaak als Ij of Y geschreven wordt. Dus ik vind je IJs quiltje heel toepasselijk. En de kaarten zijn weer prachtig. Leuk om al die verschillende technieken te zien.

els zei

Wat een prachtige kaarten in zoveel verschillende technieken. Echt een aanwinst om te krijgen.

Frederika zei

Wat weer veel moois. Kijk elke keer weer vol bewondering.

Anoniem zei

Hoi,
"Nostalgie"is heel mooi.
Ook ruilen, je ijspret is mooi.
De andere ruilwerkjes zijn ook erg leuk.
Groetjes Wies

Janny de Roo zei

Weer een hele fraaie ruil Hannie en op naar de laatste letter Z. Ik kon helaas niet meedoen met de Y, maar vind dat ook niet zo erg, mijn alfabet is toch niet compleet.

Marjo Stoeckart-van den Bor zei

Leuk al je werk weer te zien en bedankt voor jou kaart.