donderdag 2 maart 2017

Stilleven voor de Uitdaging


Voor de Uitdaging was het thema "Stilleven"
 Een idee had ik al meteen ,maar nu nog de uitvoering?

Een geverfde ondergrond lap lag er nog in de kast, net als een mooi stuk geverfde lutrador.

Een papier reliëf  wat ik eens maakte werd met metallic verf bewerkt zodat het lijkt op indisch zilver.

De maskers haalde ik van Internet , (Tekenen is niet mijn sterkste kant) en bewerkte  die met  acryl wax, en glitterlijm.
 De wajangpop is geappliceerd van een brokaat stof, en vlisco motieven.  Het gezicht , armen en stokjes zijn van geschept en geverfd papier.
Alles gegroepeerd op een lurex lapje en lutrador als een soort gordijn, ook weer met vlisco motieven uit stof geknipt.



Een schilderij van mijn zus, die prachtige stillevens maakt, diende als voorbeeld,
 met haar toestemming.
Natuurlijk wilde ik het niet niet gewoon namaken,  maar de pop vond ik zo mooi...


Een detail  met de maskers die ik eerst op dun vilt plakte, met wax verstevigde.
en  met glitterlijm verfraaide.




Het gezichtje en de armpjes zijn  ingekleurd met derwent aquarelpotloden, en ook met wax bewerkt.


Nog een detail, waar het papier relief beter is te zien.

Alles bij elkaar vond ik het niet een echt stilleven, dus wat gegoogeld ...
Daar vond ik deze uitleg:

Kijk voor nog meer stillevens  op de blog van de groep.

8 opmerkingen:

Jo Huijsman zei

Ik vind het een creatieve oplossing voor een stilleven.

Frederika zei

Wat een mooi werk heb je er weer van gemaakt.

miadevos-weber.blogspot.com zei

Mooie uitwerking, het stille leven wat jij maakte is heel bijzonder van bewerkingen

els zei

Ik vind het wel degelijk en bovendien een prachtig stilleven. Een waar kunstwerkje en ook een echte "Hannie". Ik bewonder je stijl enorm.

Janny de Roo zei

Hoe je het bedenkt en maakt, geweldig toch......!

ann vanherle zei

Je kan uit dit werk echt wel je stijl halen , mooi

Marlien zei

Ik vind het eigenlijk best een druk leven 😉

Marjo Stoeckart-van den Bor zei

Zo nu op groot beeldschermformaat bekeken. Echt weer mooi. voor al de verwerking van de verschillende materialen. Ik heb ooit eens een aantal wajangpoppen plat en 3D meegenomen uit Indonesie. Ga ze eens bij elkaar zetten tot een stilleven waarbij je in gedachten de gammalan muziek hoort.