maandag 12 december 2016

Mono printen, kerstkaarten ,en nog meer!


Afgelopen week  maar eens aan de slag met monoprinten op papier. Mijn voorraadje wat ik had van Joke, raakt op!
Dus allerlei papier met vezels, gewoon A4 en mooi structuurpapier bij elkaar gezocht .
Eerst met rollertjes en in de verf motieven  aangebracht en afgedrukt. .


Omdat ik helemaal niet tevreden was alles na het drogen nog een keer bewerkt, met o.a. stempels
 en linosnede .


Ook deze met bubbeltjesplastic, en andere rollers overnieuw bewerkt.
Was een hele klus, maar nu heb ik weer voldoende voorraad!


Een vriendin wilde graag hulp bij het maken van haar kerstkaarten dus een dagje hier  aan de slag!
We hadden samen al eens ecoprints op papier gemaakt daarover nu weer zeefdrukjes , en wat resten bewerkt tyvek.


Regelmatig droogt ze bladeren en bloemen dus die kwamen nu mooi van pas.
Met wat gaas en monoprint papier heeft ze fraaie kaarten gemaakt!


Voor de kerstruil van de fantastic fabric club maakte ik kaarten o.a. van
  goudbrokaat  en lino afdrukken op stof. 


Ook deze met een stukje tyvek erbij 


Nog wat extra stiksels en glitterlijm.
Alles is goud wat er blinkt!




Ook kwamen er al een aantal  prachtige kaarten van de fantasticfabric groep  terug ,
heel verrassend! Fraaie techniekjes o. a. conny, marjoleine, jeanette , Olga en Marijke.



Tussendoor nog met de alfabetruil bezig geweest De letter M werd een modepopje. 
Op een geprint raderblad  . Het popje kreeg een body van mooie stof met kraaltjes. en een "goud"schaartje maakte het af.  Het ging naar Marijke.


Het sterrenbeeld Maagd kreeg ik in ruil van Saskia. 
Weer verder met de letter N 


Alles bij elkaar is het  een productieve tijd geweest!



6 opmerkingen:

mia zei

Werkelijk wat een juweeltjes zijn het geworden, en dat modepopje is enig

Jo Huijsman zei

Allemaal prachtige kaarten Hannie.

miekequilt zei

Wat een mooie kaarten, Hannie. Ik vind het knap dat je iedere keer weer iets nieuws verzint en geniet echt van je blog.

Frederika zei

Super. Wat een mooie serie kaarten hebben jullie gemaakt.
Ik vind je modepopje echt top. Wat een leuke verwerking weer.

Suus zei

Wauw Hannie wat een productie, het zijn juweeltjes.

Janny de Roo zei

Jouw prachtige kaart met goudbrokaat staat hier te pronken en te glinsteren. Een echte Kerstkaart. Nogmaals dank Hannie.