dinsdag 16 februari 2016

Nogmaals klein werk!


Omdat ik nog geen groter werk kan laten zien, vanwege de inzend datum ,
maar weer wat klein spul! Hierboven een kaart van een proefstukje wat al lang in de kast lag.
Zijde en papieren blommetjes op een geverfd lapje met tule erover. Doorgestikt , wat strass steentjes erop en een klein ornamentje van puff pasta.


Een proefje van zijde wat ik ooit maakte met krimpvlies eronder  Ook weer doorgestikt met gitjes en een ornamentje . Liggen klaar voor verjaardagskaarten.


In een vorig bericht liet ik mijn kaart zien voor de alfabet ruil.
 deze mooie distel kreeg ik terug van Els.


Ook deed ik mee met de sterrenbeelden ruil, en kreeg van 
Gerda mijn sterrenbeeld Steenbok terug!


Ook weer met papier reliëf bezig geweest om een voorraadje te maken voor een workshop
3 á 4 lagen keukenpapier met boekbindersslijm op een reliëfplaat . 
Als ze zijn gedroogd kunnen ze worden geverfd. met bv Stewart Gill verf . Die geeft een prachtig resultaat!
 Zie hieronder.




Ook weer met transferverf in de weer geweest.
Ik verbaas me steeds weer, hoe van die vale A4 vellen zo'n heldere afdruk op lutrador  komt.
  Zo ligt er weer wat voorraad klaar !


En een grote verrassing bij de post! Een stapel monoprint papier van Joke. Ik bewonderde op haar blog  het mooie  papier, en wilde graag wat kopen, maar ze was zo aardig om me wat te sturen!
Natuurlijk kan ik het goed gebruiken!

8 opmerkingen:

Frederika zei

Wat een lieve kleine werkjes zijn dat. Ik kijk elke keer weer mijn ogen uit op je blog. Er is altijd zoveel moois te zien.

Gus en Juul zei

Hannie, ook van kleine werkjes op je blog worden we heel blij. Er is altijd zoveel te bewonderen.

els zei

Wat laat je weer een heleboel moois zien. Dat idee van de boekbinderslijm op reliefplaten ja ik ook eens proberen.

Eke zei

Ik sluit me bij de vorige reacties aan, hartstikke leuke dingen weer op je blog. En, net als Els, ga ik ook zeker het reliëfpapier uitproberen.
Maar eerst mijn quilt voor Groningen, die heeft een dead-line....

Marlien zei

Mooi!, vooral de eerste twee.
Ben benieuwd hoe je ornamentjes met pufpasta maakt.
Ik heb twee potten staan en moet daar nodig eens wat mee doen.

En wat een leuke verrassing van Joke!
Ik kreeg laatst ook al een stel mooieboekjesvan haar.

miekequilt zei

Wat een leuke werkjes. Ik verheug me op onze a.s. ontmoeting.

Hannie de Beer zei

Doen we dinsdag ook even!

Janny de Roo zei

Kleine of grote werken, altijd weer het bewonderen waardig hoor....overigens breng je me weer op een idee....Ik heb ook nog twee lappen geverfde zijde liggen.....hmm eens kijken wat ik daar mee kan..... Dat mooie papier van Joke krijgt vast weer een vervolg....!