donderdag 8 oktober 2015

Van alles en nog wat!


Bij de fibermailgroep deed ik mee met de septemberruil." groen oranje"of  "oranje groen"?

Daarvoor maakte  ik een proefstukje met mijn nieuwe soldeerboutje  van Action , met allerlei verschillende opzetstukjes.  Met een aantal lagen organza wat motiefjes ingebrand, en afgewerkt met een tyvek vlinder. en lintjes.
Het is al aangekomen bij Gerrie.



Deze prachtige kaart kreeg ik terug van Tonia. Glanzende groene ondergrond met scrim en tyvek ,tot een klein kunstwerkje gemaakt!


Omdat ik toch bezig was, meteen maar een tweede kaart gemaakt op dezelfde manier. maar met een reliëfpasta stukje. Ook wel naar mijn zin zo.



Met de fresco techniek op stof uit het tijdschrift "Vezel"  van Juni 2015
 Een artikel met uitleg van Helene  Derikx  , maakte ik wat proefjes.  Een fotoprint van een kaart die ik ooit van stof maakte , werden bewerkt met die techniek. 

De linkse is een inkjet kopie ,rechts een laserprint, van dezelfde foto. de   inktjetprint vervaagt meer, maar geeft wel een mooi effect..Bewerkt met stiksels en wat schribbles "Glitterlijm"
Ik maakte er kaarten van.


Deze "fresco's " moeten nog bewerkt worden.




Er lagen nog enkele proefjes met papertyvek die ik verder heb afgemaakt als kaart .
3 lagen geverfd papertyvek op elkaar gestikt en verhit. 
Op  een glanzende  lurex onderlaag 


Deze met stiksels en gitjes  opgepimpt!.
Ook weer weggewerkt en klaar om eens te versturen.



Ook nog gedaan, mijn 40 jaar oude voetenbakje opnieuw bekleed, met een staal gordijnstof,
compleet met piping, gemaakt van een  stuk koord en zijden biasband.


Hier in zijn geheel. Gewoon onmisbaar voor mij !
 Een aantal klusjes weer geklaard!


7 opmerkingen:

Aart zei

Je bent weer lekker bezig geweest, mooi werk!

Frederika zei

Wat een leuke kaartjes zijn dat geworden. Je voetenbankje ziet er ook weer tip top uit.

els zei

Het is weer een diversiteit van prachtige kaarten. Kan me voorstellen dat het ook een heerlijk gevoel geeft dat het voetenbankje klaar is.

Johanna Zweden zei

wat een schitterende kaarten en wat is je poef mooi geworden
Groetjes uit Zweden en een fijn weekeinden

Janny de Roo zei

Heerlijk zo'n voetenbankje...af toe iets vernieuwen geeft weer een andere uitstraling in de kamer. Kaarten zijn ook prachtig !

Jo Huijsman zei

Mooie werkstukjes en het voetenbankje, dat moet ik ook nog steeds doen.

Jeanine zei

Zoveel moois weer! Zelfs het voetbankje.

Groetjes,
Jeanine