maandag 21 september 2015

Even wat anders...


monoprintblok...



Inmiddels  is de tt. in Leiden van de Uitdaging ook afgesloten, De laatste zaterdag liet ik zien hoe je kleine textielcollages kunt maken. 

Zeer veel bezoekers tijdens doe monumentendagen! Ook al kwamen ze voor het huisje ik heb  toch veel vragen over onze werken beantwoord. Het was een drukte van belang met ruim 500 bezoekers.
Ook de zondag was een succes. Kijk even hier...

Nu thuis weer verder met allerlei dingen voorbereiden voor de workshops in oktober .
De dames die afgelopen seizoen hier waren komen weer terug voor wat andere technieken.

Ook maakte ik een quilt af van de monoprint lappen met bladeren .


Met zelfgeverfde stoffen ,die ik al ooit eerder maakte. werden de blokken aan elkaar gezet. Was nog een gepuzzel. om de goede combinatie te vinden.
Maar nu ben ik best tevreden. Toen de top in elkaar zat  zijn er nog een aantal screenprints overheen gezet, van planten en bladeren, en teksten.
 De hele quilt heb ik met borduurgaren  in de kleuren van de stoffen, doorgeregen. Een klus, omdat de lijnen mooi door moesten lopen!
De afmeting is: 110 x 115 cm 


Een detail waar alles duidelijker is te zien.


Ook stukjes geverfde en verhitte lutrador zitten erop . ik ben er nog niet zeker van of ik ze laat zitten?

Het is misschien niet goed te lezen ,een klein gedichtje .dat ik ooit voor een ander werk maakte, 
  is er ook met een screen opgezet. 
Vandaar de titel. "Gouden Licht" 

Gouden licht, de aarde gloeit.
De naderende herfst laat alles nog even ongemoeid...


Nog een afbeelding van de quilt "Nazomeren " in 2008 gemaakt.
Naar aanleiding van een reis naar Toscane, met het gedicht wat ik toen maakte.

8 opmerkingen:

marjolijn zei

Prachtig quiltje. En het was fijn je vorige week weer even in het echt te zien.

Frederika zei

Wat een mooi quilt de kleuren zijn prachtig bij elkaar

els zei

Je quilt is weer een juweeltje geworden. Fijn dat het zo druk was in het Wevershuisje.

miekequilt zei

Heerlijk: workshops geven. En voor de deelnemers fijn om zulke mooie voorbeelden te zien.

ann vanherle zei

Het licht springt uit je werk

Anoniem zei

Mooi weer, echt 'n herfstquilt.
De kleuren zijn prachtig.
Groetjes, Wies

Johanna Zweden zei

Hannie wat heb genoten met je die paar uurtjes dat ik in Leiden was, en dank je nog voor de mooie kralen, en kaart, zit er van te genieten

Je quilt is schitterend

Groetjes uit Zweden

Jo Huijsman zei

En al weer prachtig!