woensdag 6 mei 2015

Textielfestival, en borduurtje voor Selfcantus


kostuum


Van woensdag 13 t/m zaterdag 16 mei vindt het 5e Textiel Festival plaats in Leiden in de St.Pieterskerk in Leiden.
 Lichel van den Ende zal deze manifestatie op 13 mei om 12 uur openen met een performance. Als Community Artiest en beeldend kunstenaar, is Lichel nu op zoek naar enthousiaste kruissteek-liefhebbers die gezamenlijk mee willen helpen aan een groots borduurproject genaamd “Selfcantus”, door een stukje van de borduurcreatie voor zijn of haar rekening te nemen. Tijdens de 4 dagen van het Textielfestival wordt ter plekke een enorm kostuum vervaardigd van de honderden kleine stukjes borduursels, die van te voren gemaakt zijn door alle vrijwilligers.
 Aanmelden kan nog :
mail: selfcantus.lichel@hotmail.com, info: www.lichel.nl

                                                        
 
Ik melde me ook aan en kreeg een  lapje thuisgestuurd,
 Was nog niet zo gemakkelijk want de stof was niet aftelbaar, en het moest met kruissteek.
Dus heb ik bovenstaand stukje op kaaslinnen geborduurd en daarna op het lapje gezet. Komende week ben ik enkele dagen in Leiden en ga eens zien , hoe de creatie van Selfcantus eruit ziet.
En natuurlijk ook alle andere exposities van de verschillende textielgroepen.
Ik hoop veel bekenden te zien.
 
In de Pieterskerk hangt ook een werk van mij  , bij de tt die het Quiltersgilde organiseerde
thema: Water- land
Zoals ik al eens eerder liet zien koos ik voor De Grote Peel, een hoogveengebied in Brabant en Limburg.
 
 
 
Met ecoprint, geverfde stof, fotoprint , monoprint  enz. maakte ik een impressie van het natuurgebied.
 
 Ik ben erg benieuwd naar alle andere inzendingen.
Het wordt genieten  in Leiden, van alle prachtige textiel werken! 
 

10 opmerkingen:

Liesbeth Wessels zei

hallo Hannie, leuk ik ben ook nog voor Lichel aan het borduren, en mij kun je zeker tegenkomen in Leiden, ik ben er 3 dagen maar volg 1 dag een workshop. Wie weet zien we elkaar. groeten van liesbeth

Ellen zei

Ik ga kijken in Leiden.Misschien zien we elkaar weer.

Janny de Roo zei

IK ben er niet, maar vind de werkjes wel heel bijzonder !

Johanna Zweden zei

O wat een leuk project Hannie en ik ben echt benieuwd wat dat gaat worden

Ik zal Leiden missen, maar ik weet zeker dat ik veel fotos voorbij zal zien komen

Groetjes vanuit een regenachtig Zweden

Jo Huijsman zei

Leuk dat je toch aan het borduurproject hebt meegedaan en natuurlijk ga ik je quilt bewonderen.

Frederika zei

Wat weer een leuk project om aan mee te borduren. Super.

els zei

Wat een leuk initiatief dat borduurwerk. Ik ga het zeker bewonderen. Wie weet treffen we elkaar ergens. Ik ben er 4 dagen.

Suus zei

Dat word zeker genieten Hannie, misschien zien we elkaar nog, ik ga woensdag.

Anita zei

Ga donderdag naar leiden, hoop veel mooie werken te zien en te genieten.

Tanja zei

Ik heb je werk gezien in de pieterskerk en was erg onder de indruk, prachtig.