vrijdag 1 mei 2015

Roest verven met mosdoder en thee

 
 
Nu de druk van de ketel is met de deadline van de quilt ,( ondertussen is die klaar en zijn de foto's en inschrijf formulier verstuurd ) had ik even tijd om iets uit te proberen. 
In de Quilt en Zo nr. 30 stond een artikel  over  Verven met roest van Juliette Eckel
 
mosdoder had ik nog van een ander experiment en zwarte thee was snel gehaald.
Ook soda ash was er genoeg in mijn voorraad.
Dus 3 bakken gevuld  en aan de slag.
Ziet er best vies uit toch...
 Het resultaat hangt af van de volgorde, eerst in het  theebad  of sodabad, en of mosdoder...
 
 
 
Hier staan de zakjes in zon, en moeten 24 uur broeden.
Daarna in zout water spoelen en  wassen op 30 gr.
 
 
De resultaten vallen me niet tegen , maar dit had ook met verf gekund?
 
 
 
Deze zijn  wat sprekender..
 

 
Ook hier wel een mooie tekening  in de lap. 
Ze zijn goed bruikbaar, maar of het voor herhaling vatbaar is?
 

5 opmerkingen:

Unknown zei

Grappig experiment. Ziet er vies uit en ik snap niet hoe het precies werkt met mosdoder enzo. Toch gefeliciteerd met die mooie lappen.

els zei

Het zijn toch mooie lappen geworden. als ik al het werk zie denk ik dat met azijn en roestpoeder toch makkelijk resultaat met meer tekening in de stof is te behalen. Ik ben er echter van overtuigd dat je vast wel weer iets moois met deze lappen gaat doen.

Johanna Zweden zei

Waar je allemaal al niet mee kan verven, ik vind dit zo leuk om te lezen Hannie

EN het ziet er nog schitterend uit ook

Fijn weekeinden groetjes uit Zweden

Anita zei

Mooie resultaten, mooi om verder weer leuke dingen mee te doen. Ben benieuwd wat er verder gaat komen.

Nienke zei

Ze zijn bij jou in goede handen en de combinatie van materialen waarmee je geverfd hebt, is toch bijzonder!