zondag 22 juni 2014

Kaarten met sierband verwerking


Enkele jaren geleden kocht ik bij Cordiatelier in Groningen allerlei kleuren sierband met opgestikt lint. Niet zo heel veel meegedaan, maar tijdens het quiltfestival kwam ik weer bij de stand en zag wat voorbeelden.

Dus toch er maar eens mee aan de slag gegaan, op resten geverfde stof.
In bovenstaande collage mijn resultaten!


Ik zette er verschillende zeefdrukjes op en verwerkte het band in stukjes, als een soort boeket.
 Daarna nog met borduursteken  afgewerkt, en  strass steentjes.



Deze kreeg ook nog wat knoopjessteken erbij .


Van resten gequilte stof en sierband die ik overhad maakte ik nog enkele  kaarten, hier met geverfd geschept papier.

 
Er lag nog een borduurtje dat ik eens kreeg , kwam nu ook goed van pas, samen met de restjes van het band, op stukje geverfde stof.

Zo heb ik weer een leuk voorraadje!

13 opmerkingen:

els zei

En wat zijn het weer een juweeltjes geworden. Jij weet ook van alle materialen weer iets bijzonders te maken. Prachtig.

joke hardenbol zei

Mooie kaarten geworden! Leuke toepassing van band. Maar wat het voor band is snap ik niet goed.

Corinne Zambeek-van Hasselt zei

Wat een mooie verwerking.

Suus zei

Erg mooi

Marlien zei

prachtig!
(ik zit met dezelfde vraag als joke)

Marlien zei

hoi Hannie je kunt ook gewoon bij jezelf antwoorden hoor, dat krijg ik in mijn postvakje

Conny zei

Hannie, helemaal geweldig mooi!

Anoniem zei

Mooi, Hannie!

Marja. zei

leuk te zien, soms moet je weer geinspireerd worden op een festival of tt.

Frederika zei

Wat een leuke verwerking van dat band.

Janny de Roo zei

Leuke ideetjes...heb ook nog veel band liggen.....misschien is dit weer een aanzet om het te gaan gebruiken. Dank je Hannie !

Jeanine zei

Wat een mooie kunstwerkjes zijn dat. Dat roze is prachtig!!!

Groetjes,
Jeanine

Anita zei

In het echt nog veel mooier, ik mocht er een verjaardagskaart ontvangen en ben er heel blij mee. dank je wel hiervoor.