donderdag 1 augustus 2013

"De tand des tijds": " Levenslijn."

 
Voor  De Uitdaging  was het thema "De tand des tijds."
Een moeilijk thema vond ik. daarom ben ik gaan surfen op internet, en vond afbeeldingen van de levenslijn van de mens.
Ik heb ze in stiklijnen weergegeven.
 
Het begin van de levenslijn, de baby, is in een fleurig groen stofje verwerkt met zeefdrukbloemen  met discharge pasta, en organza bloemen . nog wat door laten lopen bij de tiener, op rolschaatsen  in een warm rood veld, met extra zeefdruk.
 
De volwassen leeftijd als zakenvrouw met laptoptas en telefoon. ( de rode stof gebleekt met chloor.)
 
Op het laatst een gebogen vrouwtje op een geroeste lap.
Veel stikwerk en handquilten.
 
 
Een detail van de zeefdruk bloemen met discharge pasta, en zeefdruk tekst.
 
 
Nog een detail van de gechloorde en geroeste stof, met stikwerk.
De maten zijn zoals gebruikelijk bij de Uitdaging: 50 x 50 cm.
 
 

15 opmerkingen:

Jo Huijsman zei

Hallo Hannie,
Wat maak jij een mooie dingen, ik ben er van onder de indruk. Ik ben een beginnend artquilter en heb je in mijn blog quiltenjo toegevoegd aan mijn favorieten.

Frederika zei

Wat weet je het weer geweldig uit te drukken. Het ziet er prachtig uit. Groetjes Frederika

marjolijn zei

Prachtige verwerking Hannie en heel toepasselijk voor dit thema.

Ellen zei

Wat een mooie quilt Hannie, prachtig de TANS DES TIJDS aan gegeven in deze levenslijn. Het is iedere keer genieten van je quilts en de technieken die je erin gebruikt

Corinne Zambeek - van Hasselt zei

Ook dit werk is weer heel erg mooi geworden, de silhouetten zijn heel goed weergegeven.

Ineke zei

Toen ik jullie thema zag dacht . ik ook meteen aan iets dergelijks. Maar ja, ik doe niet mee. Prachtig uitgevoerd!

Janny de Roo zei

Ik zou er niet op gekomen zijn...vind het prachtig werk !

Anoniem zei

Zoals jij het beschrijfd is het allemaal te zien,gewedig.
grt. Riet.

janneke zei

Wat een verrassende uitwerking van het thema! Leuk!
En dat het nog maar heel lang mag duren voor jezelf zo krom gaat lopen.

Suus zei

Wat mooi weer Hannie, en zulke mooie lappen.

Anoniem zei

Dat heb je weer mooi gemaakt!
Prachtige kleuren en silhouetten

els zei

Ik ben helemaal onder de indruk. Wat is het weer prachtig uitgevoerd. Wat een mooie verwerking van het thema.

Anoniem zei

heel bijzonder. Het thema heb je heel mooi strak uitgewerkt. Prachtig!!
groet Rian

Anoniem zei

Heel mooi hoor.
Knap,die ideeën van jou.
groetjes,
wies

christina zei

Ondanks dat je internet nodig had om een idee te krijgen, heb je er weer wat moois van gemaakt.