dinsdag 27 november 2012

Van oude blokjes....

 
Zo'n tien jaar geleden kocht ik het boek van Jan Mullen: Cut-Loose Quilts. Een boek met leuke snijtechnieken. Met behulp daarvan maakte ik toen een mooie vlinderquilt, maar ook weer een stapel blokjes van stof die ik had gekregen. Iedereen snapt het al:  De  30 blokjes bleven liggen!
 
 
Tot enkele maanden geleden. Ik zette ze aan elkaar, ben gaan snijden en stofjes toevoegen. Hierboven is te zien hoe het in zijn werk ging .Ook weer een idee uit een boek van Rayna Gillman:
create your own free form quilts. Natuurlijk wel naar mijn eigen ontwerp.
 
 
Zo is het geworden , met turqoise gele en oranje zelfgeverfde stof.  De rand van een lap die ook nog in de kast lag .Alles bij elkaar ben ik er best over tevreden.
Hij is inmiddels verkocht.
 
 
 
Bij dit detail is het intensieve quiltwerk beter te zien.
Weer een ufo opgeruimd. Ik begin aardig bij te raken!

17 opmerkingen:

Ineke zei

Dat schiet lekker op hè? Mooi geworden en wat leuk dat je ook iets verkoopt.

Janny de Roo zei

Smaken veranderen in de loop der jaren en dan is het mooi dat je er nog iets van durft te maken.De kleuren passen ook geweldig mooi bij elkaar, kan me voorstellen dat er iemand verliefd op raakt.

Margeeth zei

Dat is mooi geworden, leuk dat je hem hebt kunnen verkopen.

Frederika zei

Wat is hij mooi. Oh jeetjes wat moet je nu doen nu de kasten leeg gaan raken? Haha
Groet Frederika

Aart zei

Heerlijk om zo 'oude' projekten te kunnen verjongen. Ik maak graag gebruik van de snijmethode van Raina.
http://quiltaart.blogspot.nl

els zei

Erg mooi geworden Hannie. Dat vond de koper dus ook en terecht.

janneke zei

Dat is leuk geworden! Het is best lastig 'oude' blokken te gebruiken. Op een of andere manier veranderd toch je kleur gebruik. En om er dan de juiste draai aan te geven...

marjolijn zei

Heerlijk dat je die blokken hebt kunnen gebruiken. Het geheel is heel mooi geworden. En wat geweldig dat hij direct verkocht is!

Anoniem zei

Je bent wel goed bezig, Hannie, met verkopen!

Johanna Zweden zei

O wat schitterend Hanny
Fijne dag groetjes Joke

Anoniem zei

Wat ben jij toch creatief.

Anoniem zei

Wat is die prachtig echt suuuuper .
groet Riet.

Suus zei

Zo wat goed van je Hannie, hij is prachtig.

Jeanine zei

Wat leuk! Zo iets moois maken met dingen die al jaren in de kast liggen... Alles krijgt ooi een bestemming zie je wel...

Groetjes,
Jeanine

Franny zei

Zo ik ben bijgelezen. Wat heb je veel gedaan. Leuk om te zien dat oud spul in de kast, later van pas komt en een geheel nieuwe uitstraling krijgt.Mooi resultaat.
groetjes Franny

Nienke zei

Ik vind het een enorm verfrissend ontwerp, dat zal leuk geweest zijn om aan te werken!

Christel Sins-Camp zei

Heerlijk dat je van je "ouwe zooi" afkomt en er ook nog voor betaald krijgt ;-)
Maar het is dan ook we een een mooi stukje vakwerk!