vrijdag 25 mei 2012

Bijzondere tentoonstellingen in Rotterdam


Enkele weken geleden kregen we van NS  een gratis meereiskaartje in de bus, plus nog twee kaartjes van  2de  naar 1ste klas.
Daar hebben we dankbaar gebruik van gemaakt, door een dagje naar Rotterdam te gaan waar ik verschillende tt wilde bekijken. o.a in De Kunsthal van Chuck Close een kunstenaar die bijzondere werken maakt door middel van druktechnieken . Jammer genoeg is de expositie al voorbij , maar misschien  nog eens ergens anders ?


Tegelijk ook daar : Zoet en Zout  een mooie expositie over Hollanders en het water. Met zeer uiteenlopend werk van 1600 tot nu  Schilderijen maar ook videokunst. Wat me vooral bij bleef was de videofilm van de zusjes Raeven, een Limburgs kunstenaarsduo.   Hier een indruk van hun samenwerking, als kunstenaars ..... In het laatste stukje videofilm een fragment  van de de film die in de Kunsthal wordt getoond.


Onderweg kon ik het niet laten om foto's te maken van de hoge  bijzondere stadsappartementen ,nog in aanbouw.


En bij het museum Boymans van Beuningen dit werk van Picasso!
Tussendoor nog heerlijk geluncht op een terras in de Witte de Wit straat
Door het mooi aangelegde museumpark zijn we naar het centum gewandeld om in het Schielandshuis de onderstaande tt te bekijken.


"Werkstijl
   Werkkleding zoals het altijd was", en nog is maar dan ook in Nieuwe Stijl .
Leuk om dit ook eens te bekijken .Het Schielandshuis is één van de weinige oude gebouwen in het centum, die na het bombardement op Rotterdam nog overeind stonden. 
Ons dagje Rotterdam was prima geslaagd!

8 opmerkingen:

inge zei

lijkt me idd een heel boeiend dagje ...

Anoniem zei

Jullie hebben veel gezien in Rotterdam,leuk hoor ,maar wel een drukke dag zeg. grt.Riet.

Janny de Roo zei

Dat jullie dag geslaagd was kan ik me voorstellen Hannie. Alle locaties zijn mij bekend omdat we daar vaak bij en met onze vrienden vertoeven. Wat knap trouwens van die meneer Close om met een beperkt zicht toch nog te kunnen schilderen. Witte de Witstraat is zo'n leuk uitgaanscentrum geworden. Vroeger was het helemaal niks (volgens onze vrienden), maar nu....zo gezellig ! Een heerlijk dagje mede dank zij NS....!

Nienke zei

Wat een geweldig leuk dagje, bedankt voor de tip van Chuck Close, die ga ik zeker nog bezoeken!

Liesbeth Wessels zei

Heerlijk dat je ons zo mee laat genieten. Lijkt me allemaal zeer de moeite waard. Het is trouwens altijd leuk om naar een grote stad te gaan, zegt het plattelandsmeisje. groeten van liesbeth

mia zei

Geboren en getogen in Rotterdam is het leuk om jou ervaringen en belevenissen in de musea's te lezen, en uitgaan is altijd leuk geweest in Rotterdam, je moet alleen de leuke plekjes kennen.

Marjon zei

Dank voor de tip van Chuck Close, het ziet er interessant uit. Ga ik zeker bezoeken.

christina zei

Wat hebben jullie op een dag ontzettend veel moois gezien.