dinsdag 19 juli 2011

Oud werk: Nieuw leven inblazen?

In de tachtiger en negentiger jaren volgde ik 5 jaar lang een cursus textiele technieken. Veel werk werd ingelijst en kon ik verkopen. Maar ik maakte ook werk wat ik in een doos stopte! Ik was er niet echt tevreden over. Niet áf ? Kortgeleden heb ik de doos weer voor de dag gehaald , en zag toch weer mogelijkheden. Het bovenstaande werk is uit 1992, gemaakt met zelfgeverfd zeemleer, en verschillende andere materialen. Ik bedacht om de achtergrond te verven met een kwast op de achterkant? En natuurlijk veel stikwerk erin brengen!



Dit werk van spijkerstof en allerlei ander spul uit 1993 kan ook wel een oppimpbeurt gebruiken! Ook hier is de achtergrond te wit.


Dit oudje uit 1987 op zijde mag ook wel eens gemoderniseerd worden! Als er soms iemand suggesties heeft voor de uiteindelijke afwerking hoor ik het graag!



Ik zal maar eerst eens beginnen met het verven van de achtergronden. De rest volgt dan vanzelf?

8 opmerkingen:

Janny de Roo zei

Oh, ik ben er zeker van dat je er wat moois van gaat maken...Met die jarenlange ervaring nu zal dat vast en zeker slagen. Tips kan ik je niet geven, daarvoor is mijn ervaring met textiel (nog) te kort.
Succes, we zien het wel Hannie..

Liesbeth Wessels zei

Ben benieuwd wat het gaat worden. Beetje verf, beetje stempelen, en wie weet..... een nieuwe Hannie ! veel succes Liesbeth

nadia zei

Dat zijn mooie werkjes Hannie! Ik kan wel zien dat je in al die jaren trouw aan jezelf bent gebleven, ook zoveel jaar geleden maakte je al van die mooie dingen. Misschien ben je er niet helemaal tevreden over, maar ik weet zeker dat je er iets moois van weet te maken, succes!

Ineke zei

Dus jij maakte in de vorige eeuw al van de moderne dingen. Ik denk dat je enkel met quiltwerk al een heel eind komt. Succes, hardstikke mooi.

Anoniem zei

Wat knap om van iets van zoveel jaren geleden weer gaan veranderen.
Dat gaat jou echt wel weer lukken.
Veel sukses er mee Hannie.
Grt. Riet.

marjolijn zei

Ook toen maakte je dus al prachtige dingen, toch kan ik me voorstellen dat je hier nog wat mee wilt doen. Ben heel benieuwd wat het gaat worden.
gr. Marjolijn

christina zei

Dat die witte achtergronden je nu storen kan ik me voorstellen, maar de werkjes op zich zijn plaatjes om te zien. Een tip kan ik je niet geven en is volgens mij ook niet nodig, want je hebt zelf genoeg in huis om het not mooier te maken.

Margeeth zei

Wat leuk dat je dat allemaal bewaard hebt, ik ben benieuwd hoe het gaat worden als je er een nieuwe draai aan hebt gegeven.