vrijdag 16 januari 2009

Op bestelling! Twentse stof quiltje




Voor een vriendin uit Den Helder maak ik regelmatig quilts af. Vorig jaar had ze een panel besteld uit het Quiltnieuws, maar er niet toe gekomen om af te maken. En nog bijpassende stof gekocht van Den Haan en Wagemakers. Kortgeleden ben ik er aan begonnen ,en afgewerkt, met een effen rand waar ik de bloemen uit de stof met vlizofix op heb gestreken en met een machinale festonsteek heb vastgezet. Aan elkaar verbonden met 'n dubbele steek met meerkleurig garen. Daar omheen wat eenvoudige blokjes. Zelf gaat ze het doorquilten.

3 opmerkingen:

Margeeth zei

Toch ook wel weer mooi Hannie, zo'n traditionele top. Grappig, ik kwam bij het opruimen van mijn stoffen ook zo'n levensboom tegen en heb die net aan iemand doorverkocht.

Margeeth zei

Ik heb je trouwens getagged, deze is wel leuk, niet heel veel werk en als het goed is levert het je meer bezoekers op je blog op, kijk op mijn blog voor de spelregels.

Inge Slaats zei

Hoi Hannie,

Via de blog van Margeeth ben ik bij jou terecht gekomen, dus het helpt, dat "taggen". Hier is een nieuwe bezoekster en nog wel uit Eindhoven.
Je maakt prachtige dingen, ik vind het zo knap als je dit kunt ontwerpen. Margeeth is daar ook al zo goed in. Zelf ben ik meer van de traditionele quilts en maak ik alles na, waarbij ik wel probeer er steeds iets eigens aan toe te voegen. Zelf ontwerpen kan ik niet. Dat vind ik overigens niet erg hoor, ik geniet wel van de mooie dingen die andere mensen bedenken, zoals jij b.v.
Ik ga je op mijn blog zetten en kom af en toe eens langs bij jou.

Groetjes,
Inge uit Eindhoven