donderdag 19 december 2019

encaustic en kerstmarkt..





Afgelopen Vrijdag hadden Bianca en ik onze doe middag!
Enkele jaren geleden volgde ik een workshop met encaustic was,
bij Cherilyn Martin  De attributen en andere dingen had ik allemaal nog in huis. 

Toen ik tijdens het textielfestival in Den Bosch de stand van Zijdelings bezocht, 
begon het toch weer te kriebelen! Dus afgesproken met Bianca om het weer op te pakken .
Om het niet te kostbaar te maken:
Hierboven  zie het poffertjes apparaat ( van de kringloop) waar goed is mee te werken.
Wel af en toe in de gaten houden! 


We begonnen eenvoudig op een dik stukje karton. 
met monoprints op theezakjes papier
 Natuurlijk uit onze eerdere experimenten!
Linksonder de mijne, waar ik  monoprints en ook  stukjes dunne gestempelde stof gebruikte.
Rechts het werkje van Bianca.  ook met monoprint .


Een overzicht van al onze spulletjes  die we konden gebruiken.
o.a. carbonpapier speciaal voor in de was.


Hier is Bianca bezig met een  volgend werkje op een stevig dik plaatje.
Het is ook mogelijk om transferfolie te gebruiken en foto afbeeldingen.



Hierbij onze laatste resultaten. Bovenin van Bianca,
Ze werkte met enkele fresco's .
En onder de mijne  , met monoprints en draadcirkels in papier.
De volgende keer gaan we op de warmhoudplaat werken en op mooie houten lijstjes.






De kerstmarkt in de Eerdbrand waar ik in een vorig bericht over schreef,
 werd buitengewoon druk bezocht .
 Hierboven mijn tafels ,net voor  de markt begon.




Ik maakte nog net tevoren deze lijstjes 
Met kleine viltlapjes, die ik borduurde
 veel heb ik niet verkocht, maar wel veel belangstelling gehad, 
en een workshop afgesproken.
 Toch een gezellige dag!



4 opmerkingen:

Bianca zei

De marktkraam ziet er super uit! Fijn dat het gezellig is geweest.

Gelukkig gaan we de volgende keer hiermee verder werken! Het is leuk!

mia zei

Waar een poffertjes pan al niet goed voor is, scheelt in calorieën en levert prachtige werken op. Ja en verkopen is en blijft altijd moeilijk, of het zijn zelfdoeners of ze begrijpen niet wat voor kunst het is. Wel leuk dat het toch een workshop heeft opgeleverd.

Janny de Roo zei

De meeste reacties komen inderdaad vaak van de zelfdoeners omdat ze je graag je geheim ontfutselen. Ach, uiteindelijk gaat het toch ook een beetje voor de gezelligheid.

miekequilt zei

Jullie zijn weer heerlijk bezig geweest, Bianca en jij. Jammer dat je niet veel verkocht, maar je hebt vast een voldaan gevoel over de dag. En dat is heel fijn.